Monday, March 28, 2011

Budget For That

Actually aku ni teringin sangat nak have my own DSLR.
But when i can get it???
Kalau harap nak kumpul duit memang la susah sgt nak dapat sebab I'm too boros dlm berbelanja.
So nak pinjam kat Mak i lagi duit???
Pergh... memang dah dak kot sebab nnt takot x terbayar balik.
Kesian kat Mak i nanti nak guna duit apa beli barang and mcm2 lagi.
So now my kakak face in front of me lah.
Tapi x kan nak pinjam kat dia kot.
Duit dia pn x berapa nak cukup.
Nak bayar rumah, kereta, pinjaman bla..bla..bla..
Aduh.. pastu pulak my friends tayang2 pulak DSLR baru.
Lagi lah membuak-buak dada ni nak have that DSLR.
Kalau nak harap duit photoshot memang lah boleh tapi lambat la kot.
Bukannya banyak pun yg aku ambil upahnya.
So, xkan nak kena masok kelas pengurusan kewangan kot....
Macam kanak-kanak la pulok jadinya.
Tapi aku rasa memang patut aku save dari sekarang sebab nanti hujung tahun ka kalau ada rezeki boleh la have one DSLR on my own.
Baru syiokkkk nak ajak orang pergi photoshot.
Pergi KL, Paris, Gold Coast, bla..bla..bla...
(merapu ja aku ni)
Berangan cukup kuat tapi kalau aku berjaya bajet bulan-bulan mesti aku akan dapat beli punya nanti.
Sabar je la bulan-bulan tu makan nasi bujang + air kosong
Serius boleh punya aku beli.
Masa masih panjang untuk aku simpan duit. 
Jadi bermulanya ELAUN bulan depan (April) aku try save my money tengok macam mana.
Campur dengan duit photography rasa boleh la dapat DSLR yg murah-murah.
Jadik lahhh.....

Oit.. aku kempunan hg dah lama tau x



Nih.. hg bila nak jadi milik aku????!!!!

P/s: Doa-doa lah bagi aku dapat beli satu cepat sikit. BAJET...BAJET...BAJET... amin.

No comments: