Monday, June 27, 2011

hadiah belated birthday

alkisah...

maka tersebut la kisah...
wah macam nak baca prosa klasik pulak ye kan?? haha. tapi hari ni kita x mau baca prosa klasik ke novel ke short stories pun bukan. aku nak share dengan korang pasal hadiah hari jadi aku pada umur 19 thn. (tahun ni la) tahun ni aku celebrate birthday aku yg ke 19 tahun(tua dah ko ye). since my birthday jatuh pada musim cuti sekolah mean kampus aku pun bercuti so kawan2 aku x boleh la nak buat any prank utk aku. tapi kawan2 aku ni memang super2 gila so diaorg nak jugak prank-kan aku. "yeay.. yeay.. korang x bleh prank aku". dengan nada gembira x terkata. terloncat2. hehe. so balik kepada polite situation selepas gelak guling2 dengan penuh nada evil. tapi aku belum tahu agenda mereka yang tersendiri.

tahun ni mak aku belikan aku hadiah yg dipilih oleh aku sendiri. gile x aku. dah nak hadiah pastu main pilih2 plak. hmm.. x patot2. kesian ke mak aku. x pe dia tau yg anak dia ni super naughty. haha. so masa i went to my sister's house sempat la aku n mak aku ni jalan2 kat uptown shah alam. jadi dengan tanpa without perasaan malu aku request kat mak aku nak hadiah utk hari jadi aku tahun ni. padahal masa tu belum tiba tarikhnya lagi. disebabkan mak aku sayang kat aku so my mom sudi nak belikan aku hadiah yg aku pilih sendiri. habis duit mak aku. nasib baik kat uptown ja. barang murah tambah plak kedai yg kami pergi tu member abg ipar aku. so senang la slow talk nak murah2.

so... ni dia baju mak hadiah mak aku belikan tu

thank you mak!! love you so much...


mesti korang kata aku anak mak kan. haha. memang pun dan aku jugak anak abah. hehe. lepas balik je daripada cuti tu aku igt kawan2 aku dah lupa pasal birthday aku. rupanya diaorg masih igt lagi tentang my birthday. ni baru nama kawan sejati kan. hehe. susah nak cari kawan macam diaorg ni. aku buat x tahu je la pasal birthday aku lagipun dah lama kan. dah dua minggu berlalu baru balik ke kampus balik. tiba2 one of them (kawan aku) datang bilik aku dan bagi satu bungkusan. ehh ape ni??? kopok lekor ehh?? since dia ni org terengganu itu je la yg aku dapat agak. bila buka je bungkusan misteri tu. 

jeng
*
*
jeng
*
*
jeng
*
*
*
ni syaheyz yg bagi. siap gantung kat kunci lagi


ni plak arsyad bagi sebab dia tau aku ni minat sgt domo-kun
knape luas sgt nganga?? lapar ekk???


tiba-tiba hari ini selepas 24 hari berlalunya birthday aku utk tahun ni. dapat lagi hadiah daripada 3 org kawan aku ni (jan, nash and shakey) the minah tiga serangkai (jangan marah) hehe. siap call aku sehari sebelum nak bagi hadiah tu. cakap nak bg barang aku ni igt nak bg reflection essay ke profil pelajar ke (jauh menyimpang). so aku pergi la jumpa diaorg dekat library kampus aku. kejadian pemberian hadiah ni telah dirakam oleh CCTVatau lebih dikenali sebagai kamera litar tertutup library tersebut. so selamat la aku. mana la tau ada bom ke so diaorg bleh la tau sapa yg bagi. haha. bila dah balik bilik selesai lunch aku terus buka aku punya hadiah tu dengan terhegeh2 tersengih2 sorang2. nak tau cara2 buka hadiah???

kita kena belek kesemua sudut hadiah tersebut dahulu
mana tau ada tut..tut.. ke (ape tu?)

sempat lagi bergurau dgn aku ehh.

kotak kasut?? haish you guess what??

wah dapat la aku pakai kasut baru ehh pasni.
save duit aku bulan ni.

wah!!! ada warning. gila aku tak bersalah weh.
(sebelah atas)

bila tengok yang kat bawah dah tau ape kan. kena tipu.
mangkuk hayun betol budak2 ni. kang hentak baru tau.

so kita x tau lagi apa kat dalam dia. cuba teka.
nak tau x ni??? kalau x nak nak stop kat sini je.

taraaaa.... ni la isi dalaman dia : maggi, sweets and biskut.
x tahan tu siap ada sudu and garpu lagi.


bila dah tengok benda2 tu semua mula la aku jadi meroyan semacam. buat muka gilo. muka jebon + gorilla lapar pastu ambil gambar tunjuk kat semua orang. memang x dak keja kan. =__='



muka eksited dapat benda makan. 
bleh makan malam ni sambil buat keja (tipu)


anyonyonyo..
 anak sapa la ni?? meh kutip cepat.
lapar agaknya budak ni.


so lepas dah habes buat muka tu semua terjumpa satu wedding wishes ni dalam mangkuk hayun tu. hah kad ni plak macam tersilap masuk ja. aku sambut hari jadi bukannya nak kahwen pun. apasal ada kad macam ni plak?? ayat dalam kad tu berbunyi begini. (baca dgn nada tersendiri okey)

"kami (Jan, Nash, Shakey) 
nak Remy kawen ngan Bedah Tonggek
sebab tu kami bagi Wedding Wishes!
ce kawen! ce kawen!
kawen! kawen!" 

 WE LOVE YOU 
Remy a.k.a Hazwan
LOVE
Bedah Tonggek
Happy Birthday 19!!!!

guess whom getting married???

tgk siap sain lagi@nak mintak sain aku tapi malu??


macam tu la lebih kurang depa wish kat aku dalam kat tu. len kali doa la bagi kaya cepat ke ape ke ni hah doa bagi aku kawen cepat dah tu plak tules "WE LOVE YOU" maunya cek bedah jeles ngan korang nanti. pernah rasa piring terbang cek bedah?? mai kita gelek.. (x bersangkut paut pun). btw korang semua memang SUPER SUPERB gila. T__T.  thank you my friends not forgotten my beloved mom!! muahh... nah amek kau.


2 comments:

Yen said...

eh2, cover lappy ke yg pink tu?? cam same! -.-"

Hazwan Hashim said...

ye ke? haha.. i like pink!! kua3