Tuesday, July 26, 2011

2 in 1 entry

HISTORY OF THE DAY

well hello there world..

hari ni my class buat satu sejarah dalam kampus aku iaitu belajar English Study yg paling santai. kami belajar hari ni dalam keadaan bogel duduk bersila di atas lantai. gila glammm.. disebabkan keadaan kelas yg tidak mengizinkan tidak mempunyai kerusi meja utk duduk dan menulis (salah student sendiri jugak yg dok ubah kerusi pi mai pi mai). jadi hari ini kelas kami menjadi tumpuan orang yang lalu lalang di kelas tersebut dan yg paling best makcik cleaner pun tumpang gelak kat kami semua. haha.. bila dipikir2kan balik ada rasionalnya kami buat macam tu sebab nanti mana la tahu dipostingkan ke pendalaman x la kekok sgt nak belajar dalam keadaan serba kekurangan kan.

lagi satu ianya jugak dapat menunjukkan yang budak kelas kami ni jenis open minded (x demand) x kesah macam mana keadaan pon kami boleh sesuaikan diri. tapi cara ni best jugak sebab rasa kesantaian ketika menimba ilmu. hah.. nahhh.. ala2 makcik2 bergosip sambil mencicah pon ada jugak. lecturer pon jenis x kesah lagi la best. bila nampak ja org lalu lalang tersa bagaikan patung baju style dalam cermin semua tengok. baru tau ka kami ni mcm ni. so student kami nanti harap la x dak yang demand2 sangat. cara tu jugak baru nampak yang kami ni betul2 berjiwa rakyat. hehe.. nak tgk pictures kami dalam kelas tadi??? ni hah..

ada budak sempat lagi posing ye..

fokus di dalam kelas. hehe. muka pelajar2 first degree. amin.

lecturer yg sporting duduk bersila utk mengajar

cuba tengok orang yang lalu lalang semua duk usha kelas kami. sebelum tu lagi ramai.

**********************************************************************************

ADAKAH AKU TERSALAH BUAT PILIHAN

minggu ni kami semua akan tau result mock exam kami pelajar2 TESL macam yang dalam previous entry aku. so agak berdebar rasa jantung hatiku ini. cewahhh.. based on the mark for my two papers (language description and language development) memang markah aku corot gila. aduh.. kadang2 aku terpikir aku ni dah salah buat pilihan ka utk my future??? hmm.. buntu jugak la pikir. actually aku ni dulu kat sekolah x la teror mana bahasa inggeris aku prefer bahasa melayu lagi tapi disebabkan english i got A for my SPM so saja la decide nak try course TESL. masa mintak dulu aku mintak utk bahasa melayu dan bahasa inggeris disebabkan bahasa inggeris aku dpt A dan juga negara kekurangan guru bahasa inggeris terutama dalam kalangan lelaki so aku pun terpilih (rezeki). tapi aku jugak dapat tawaran dalam bidang sains kesihatan yang aku betul2 minat (penolong pegawai perubatan) tapi aku x pilih sebab memikirkan ibu aku dan jugak kerjanya yg terpaksa kerja shift (susah dpt cuti). but i hope will continue my study in this course till i graduate. x nak la tinggalkan course ni sebab aku dah mula jatuh cinta ngn course ni dan aku suka course ni wlpun kadang2 aku kata x suka tapi hakikatnya aku suka. tapi jgn la sampai lupa diri. hehe.

"ya Allah jadikanlah pilihan aku ni pilihan terbaik yang aku lakukan. Amin.. "

3 comments:

Yen said...

ak ke tu??

Hazwan Hashim said...

mcam.. hha.. siap da peace lagi..

Yen said...

mcm tau2 jer!!! ahhaha