Wednesday, August 10, 2011

DAY 10: RAMADHAN STORY

assalamualaikum..

hmm.. dah masok sepuloh hari kita berpuasa kan. cepatnya masa berlalu. pejam celik dah pon nak masok fasa kedua bulan ramadhan yang dipenuhi dengan keampunan. so sama2 la kita tingkatkan amalan kita lagi okey. jangan plak berlumba2 pergi bazaar ramadhan dan lawan siapa beli paling banyak. haha. memang biadap la kalau macam tu tapi x kisah kalau beli banyak2 dan sedekah kepada yang patut. bagi kat masjid ke orang miskin ke anak yatim ke. kan bagus kalau macam tu. tiba2 rasa macam nak berbuka bersama anak yatim fakir miskin plak. kesian diaorang kan. kita yang hidup senang jangan la terlalu bermewah2 sangat dengan kesenangan yang kita ada. kita kena ingat yang hidup bagaikan roda kadang diatas bila tiba masa kita di bawah. jadi apa salahnya berkongsi kesenangan dengan orang lain. kan bagus kalau kita dapat membantu orang lain sebabnya tangan yang menghulur lebih mulia dari tangan yang menerima. hehe.

jadi sahur pagi tadi aku bangun dan menikmati kelazatan (u'ols can guess what right) and yes nesvita 3in1. macam ni la hidup kat hostel yang x dapat bersahur dengan keluarga dekat rumah. then menghilangkan kehausan dengan meminum plain water sebagai penambah energy utk berpuasa dan sebiji kurma yang sweet. (sakit gigi aku makan kurma tu) tapi hari lepas sahur aku x tidur terus. so apa yang aku lakukan ekk??? hah.. lepas sahur sementara tunggu azan subuh sempat lagi aku menyiapkan assignment aku yang terbengkalai tu. tapi x la aku buat sampai habis semuanya. lepas ja solat subuh mencari bantal dan selimut and of course katil utk beradu sebelum mandi utk ke kelas.

kelas hari ni start pukul 8.55pagi so haruslah bangun lewat sikit kan dan macam biasa kelas sambung terus sampai habis jam kredit utk hari ni. dan hari ni one of my lecturer kena observe utk pesyarah cemerlang. so doakan dia berjaya okey. lepas habis kelas balik terus rehat sampai zohor sambung plak sampai asar. aduh memang dah x da keja aku ni. hari2 tido tido tido. bikin pelihara lemak ja.

lepas tu aku blogwalking sekejap mencari teman blogger yang baru. terimakasih kepada yang sudi follow my blog and singgah baca di blog aku ni.

utk berbuka pesan dari kawan aku sebab dia keluar ke bazaar hari ni. hmm.. menu yang aku makan untuk berbuka ialah nasi ayam madu dan karipap. same menu with the previous day kan. hado aku kesah. perot aku kau ape hal. tetiba emo ni pahal. haha. gilo. so tu je la yag aku nak kongsi untuk hari kesepuloh ni. bye.

"selamat menunaikan ibadah puasa esok"

p/s: jom kejar keampunan dari Yang Esa agar kita lebih tenang didunia dan akhirat.



No comments: