Tuesday, August 16, 2011

DAY 16: RAMADHAN STORY

assalamualaikum..

first of all nak ucapkan "HAPPY BIRTHDAY" to KAY yang sambut hari lahir yang ke 19 hari ni. hehe. dah tua dah kau ye. kuang3. so jgn dok perangai pelik2 dah lepas ni. mak kau x suka. (memandai ja aku ni) sorry x da hadiah dari aku. syukur sebab birthday ko jatuh bulan ramadhan yang penuh rahmat dan keberkatan. semoga semua amalan diterima olehNya. dan puasa penuh. (ehh penuhkah??) amin. talk about birthday kita semua ingat yang kita akan tempuhi alam dewasa kelak jadi kita kena mula dari sekarang untuk mengajar kita menjadi seorang dewasa yang berdikari dan matang. jgn ada pulak yang dah dewasa tapi puasa pun x penuh mengalahkan kanak2 umur 6 tahun. diaorang plak yang puasa penuh. x kan dewasa pun nak duit baru nak puasa kot. hehe.

bercerita soal puasa hari ke enambelas aku okey ja everything was fine. cuma sahur hari ni aku terlewat sikit sebab semalam aku lupa set alarm. so hari sahur aku bangun around 5.45 pagi. sempat minum air dan makan kurma ja. hehe. then terus tido balik. tapi aku still energetic untuk buat apa saja even my perot tersangat la lapar. pagi2 lagi dah lapar nasib baik boleh tahan lagi. kalau x terpancit la aku di pertengahan jalan. puitisnya ayat aku.

untuk berbuka kawan aku tolong belikan untuk aku. so aku pesan suruh belikan aku donut dan kuey teow goreng + cabai jeruk. like usual kalau kawan aku beli apa semua aku nak bedal so hari ni dia beli serunding jadi aku dengan cepatnya mencapai sedikit masukkan dalam perut aku. actually plan nak buka puasa kat luar tapi last minit cancel. kempunan aku. baru berangan nak had something different. hehe. hari ni jugak assignment aku bertambah lagi so macam mana nak buat ni semua kena target sebelum raya sebab aku nak enjoy raya puas2. kui3. baju raya pon x beli lagi. haish x dak orang nak temankan aku beli nak buat macam mana. nampak gaya last minute shopping la aku tahun ni. nasib baik ada yang dah order online. haha. so bye.

untuk khairil huda azmi.. hua..


2 comments:

Gadis Acoustic's said...

kite lew teman awk shopping...
tp awk kne la lanje kite ... bole??
hihi...
nice blog and entry...
kite follow awk...

Hazwan Hashim said...

jom2 bila mau keluar???