Tuesday, August 9, 2011

DAY 9: RAMADHAN STORY


assalamualaikum..

how was your day? do u enjoy fasting today? hmm. aku gila x larat hari ni. dahaga. lapar. semua ada. sampai nak buat keja pun jadi malas nak mampos. memandangkan kat kampus aku ni mengalami masalah air aku pun jadi lemau sebentar. haha. tau x lemau tu macam mana. aku pun x tau nak explain macam mana. hehe. so sahur pagi tadi aku mengenakan perut aku dengan mamee slurpp kari berapi bersama air kosong yang limited gila. dalam 500 ml saja. mana cukup kan. so membuatkan aku dehydration hari ni. mandi pon ala kadar nasib baik air  yang aku tongkan minggu lepas masih tersimpan rapi boleh la guna nak mandi and wuduk. kawan2 aku ada yang kena pergi masjid utk mandi. aku ni jenis malas sikit nak berjalan pagi2 buta ni menagih simpati di masjid2. haha. alasan utk nak sambung tido sebenarnya.

jadinya pergi ke kelas hari ni dengan mengontrolkan  diri agar tidak berpeluh. tiba2 eletrik pulak x dak. mampos lagi la berpanasan dalam bilik kuliah. hape nak jadi la dengan kampus aku ni. serba serbi kekurangan. bila di tanya macam2 alasan pihak berkenaan bagi. cakap je bil x bayar. kan senang. haha. disebabkan air kekurangan aku menambahkan selera utk tido daripada melakukan aktiviti2 sihat. (tido pun boleh sihat jugak) berpeluh jugak kan. assignment ada la tgk dalam dua tiga kali then terus tutup. hua3. pemalas bebeno aku ni.

hari ni berbuka dengan semua classmates cuma dua orang je x mai ntah sebab apa pun x tau la. kami semua berbuka dekat Mai Cafe,Perlis. makanan ala buffet so bila rasa x cukup ceduk ambik je la masok dalam pinggan sambil jalan telan sedikit sebanyak.(gelojoh bena) ada rendang daging, ayam ape ntah, puding, buah, rojak, salad bla bla bla.. (nak tau mai makan sendiri kat sini) berbuka dengan pensyarah2 kelas kami. macam biasa tumpang la orang tepi jalan suruh hantar aku pi tempat tu dengan muka seposen menumpang kereta kawan aku yang baik hati. kita ni kena kasi jek sikit kalau orang dah tolong kita. haha. mulut aku masa makan tadi memang kena mengunyah x habis2. ye la memang la kena ngunyah ko mak kalau x kan nak telan terus ja terserlah kesangapan makan kat situ. x sopan. makcik2 nak buat menantu reject tanpa alasan kot nanti. masa makan tu sempat lagi usha sana sini dan ternampak satu group ni. haha. amboih tudung x pakai rambut warna warni puasa ke tidak ni. makanan penuh meja aku tengok. haha. so ape2 pun tingkatkan ibadah anda bulan puasa ni kurangkan makan dan minum disiang hari. (mana boleh makan daa lain la kakak2 makcik2 nenenk2 yang holiday percuma tu) haha.

mad anip ngan jejai yang berbaju melayu.
hampa ni nak menikah ke buka posa??

lepas habis makan jerit panggil bibik basuh pinggan.
sungguh tidak berdikari.

geng pompuan yang kuat makan.
tengok ambik sikitnya banyak habis tidak pon.

tiba2...



















angel like human mai.
hamboih dan lagi tukaq baju melayu siap kopiah ko.

rupa mai kafe tu. tapi agak okey tempatnya tu.
sekian saja selamat berpuasa semua. thanks sanggup berbuka bersama retisss sorang ni. hua3. maunya kena penyepak lepas ni dengan kawan2 aku. haha. 

No comments: