Tuesday, September 20, 2011

P L K N


holla bloggers..

Program Latihan Khidmat Negara @ PLKN. korang pernah terlibat x??? mesti la ada yang pernah dan ada jugak x pernah jejak kaki pon kat kawasan berkenaan. kan?? haha. aku pernah la jejak kaki kat situ tidur makan kat situ. mandi berak kat situ tapi x pernah bergelar pelatih lat situ sebab x tercalon sebagai pelatih PLKN. nasib baik la yang teramat sangat. ada orang cakap kat situ best. tapi aku sendiri rasa kat situ best sebab ramai kawan ada banyak aktiviti menarik. boleh tonjolkan diri biar menyerlah seserlah selebriti antarabangsa kan. hua3.

aku actually memang sangat tidak suka dan akan tidak menghadirkan diri jika aku terpilih mungkin sebab aku memang x suka kongkongan yang diberikan oleh pihak jurulatih. hushh ayat aku skema tong betol kan. haha. ni sebab2 utama aku x suka apabila terpilih menyertai PLKN:

1) kena potong rambut sampai pendek (botak)
2) kena kawad x kira pagi petang siang malam
3) kebersihan yang tidak terjamin kualitinya

tu la antara sebab2 aku x suka sangat kat si PLKN ni. tapi baru2 ni adik aku yang bongsu tu kena join that PLKN so padan muka buat beliau. haha. hari tu (ujung minggu last week) aku pergi la melawat si adik bongsu kesayangan aku tu kat dia punya kem padahal baru ja masuk seminggu kan. ala pergi pun sebab ada hal nak hantar baju kepada dia. tu la kan dah tau nak masok tempat2 yang tahap disiplin yang teruk ketat mcm tu x nak bawa baju yang berkolar so terpaksa la menghantar plak. so aku pergi dengan cousin aku dan juga mak and kakak aku.

perkara pertama yang dia bagitau ialah pasal rambut dia yang pendek tu. hua3. pecah perut aku tengok. dan perkara pertama yang aku buat plak ialah snap picture kepala botak dia tu dan gelak kuat2. hua3. memang seorang abang yang amatlah teruk kan. x la teruk sangat kan??? hehe. so mai la kita tengok gambar abang botak kita hehe.

si botak x buleh buat style rambut terkini
at last tukar memakai songkok ala ustaz plak
adik dan mak aku..

kakak aku pon gelak kat adik aku. hua3. sungguh kejam kan kami??? hehe

cekoit ni bg tabik sambil nyanyi lagu 'merdeka'



No comments: