Tuesday, April 10, 2012

A set of 'Diary of a Wimpy Kid'

assalamualaikum and hello

tiba-tiba perasaan sangap nak update blog muncul dalam diam. ayat novel sangat ni. cisss haram apa nak tuleh pon tak tau sebenaqnya. main bedal ja la tuleh apa-apa pun. macam yang diceritakan dalam post-post sebelum ini [ada dua tiga post] yang aku cakap nak sangat beli novel in cartoons titled wimpy kid tu kan and at last i managed to get it a set of it. yeah. senang hati. i'm addicted to this novel since i read my friend's belonging novel but he just have one so i need the rest. sekali aku kaut semua teruih senang. haha. sekarang time dok struggle nak baca semua bagi habis tapi aku kalau bab baca membaca ni memang lembap sikit. sebuah mau ambek masa tiga empat hari nak habis padahal nipis ja pun novel ni. ayat pun senang ja nak paham. memang alahan kot asal baca dua tiga page oxygen habis then start mengantuk. haha. tapi kalau time dalam kelas aku baca boleh pulak.


the other novel tu sbb murah tu yang cilok jugak tu


mungkin kena baca sambil berjalan berlari berdiri makan sembang kot baru tak mengantuk. nak kata novel ni tak best. lawak ja aku baca tapi tu la memang dah alahan dengan buku + tulisan. hehe. tapi kan kalau mak bapak yang nak ajaq anak dia baca buku omputih better beli buku-buku macam ni la yang bahasa mudah nak paham dengan cartoons kat dalam tu. aku suggestkan buku Wimpy Kid ni dengan satu lagi Big Nate. best la jugak. tapi ada lagi banyak buku-buku yang macam ni. tak la boring sangat anak tu nak baca. kuikuikui.


actually aku kena jugak fokus untuk exam yang nak menjelang tiba [eceh ala-ala hari raya pulak dah] tak lama lagi ni. dengan kuiz la ujian akhir kursus la. hadoi sempat jugak aku dok fokus benda lain. mungkin lepas ni kena kurangkan sikit fokusan aku kearah lain dan mula la menjengah buku Linguistics, Literature, Child Development, Philosophy of Edu, Titas bla bla bla. cisss tetiba mood malas datang! haha. insyaallah lepas ni mulakan dengan study group then buat peta minta sendiri share dengan kawan-kawan konfem cepat paham. amin. no more relax lepas ni. every single time is like a sword if we don't be careful it will kill us. keluaq falsafah rekaan sendiri tapi macam ada ja. hehe.

bye.

nota : nantikan post pasal Battle of The Band of IPG Perlis. kumpulan Wimpy Company masuk. cisss nama sempena aku suka baca novel in cartoons ni. #ehh? i'm the manager!

2 comments:

Fareha Noor said...

good luck membaca tu! hahaha. banyak bli buku, byk juga msa guna utk baca buku tu semua.

Hazwan Hashim said...

thanks.. takut nnt tak terbaca ja. =P