Tuesday, March 12, 2013

Program Khidmat Masyarakat Baitul Hannan

asslamualaikum dan salam sejahtera!

pejam celik pejam celik dah hampir 3 tahun aku bersama budak-budak TESL B as known as The Beesss. budak-budak yang selalu dicapkan sebagai budak paling hingaq sekali tapi kami happy go lucky. macam-macam kerenah ada dalam group ni but that make our relationship more beautiful. tinggal lebih kurang dua tahun ja lagi nak bersama lepas ni semua nak pilih haluan masing-masing (posting).



dua hari lepas aku dan mereka-mereka ni yang jugak budak-budak kelas aku. okey payah nak cerita panjang aku ringkaskan sebagai The Beesss. kami dah berjaya siapkan program kami untuk sem ini iaitu khidmat masyarakat. yang macam tahun lepas kami dah buat di sekolah jadi tahun ni kami pilih nak terjah orang-orang tua pulak. ubah angin jugak sekali sekala sebab nanti nak ngadap budak-budak sekolah bertahun-tahun konfem jemu.

kami pilih rumah penyayang baitul hannan, behor mali. actually macam-macam tempat yang kami suggest tapi itu yang kami pilih.

senget itu stylo!
banyak jugak aktiviti-aktiviti yang dirancang sepanjang program itu berlangsung dan kalau nak cerita memang aku tak ingat sangat. itu tak bermakna aku tak buat kerja tapi aku malas nak recall sebab nanti berkecamuk habis flow program tu. kihkihkih. ini adalah satu jalan selamat yang aku pilih.

dan aku diberi kepercayaan untuk jadi MC on that day dan thank you for them sebab i can learnt a lot there.

ni bukan gambar MC tapi masa senamrobik! cewahhh...

kadang-kadang kesian tengok makcik-makcik yang bertaraf tok-tok ni sebab terbiar oleh anak-anak depa. sebak jugak la at the end of the day tu sebelum balik. haish... bawah ni gambar trending dalam otak aku sebabnya aku tak percaya itu aku. comel lote!!!


aku buat-buat ramah dengan makcik-makcik ni. kahkahkah...

dan dua gambar bawah ni adalah gambar kegilaan aku hari tu! i'm so extrovert!
spot me?!!!



so sayangilah mak bapak anda and peace yo!

bye.

follow twitter : @MessySerabut | instagram : mohamad_hazwan | fb : www.facebook.com/messyerabut

6 comments:

Unknown said...

huhu..mcm best ja... =)

Hazwan Hashim said...

best la jugak! at least my weekend full with activity. i love it.

MalizaMah said...

BLOG AWK KUAR MAJALAH REMAJA.. 1 MAC 2013.

Hazwan Hashim said...

Are you serious? I didn't copy for myself. Poor me!

MalizaMah said...

heeee masuk remaja juga erk saya. heeee

Kisah Si Dairy said...

follow sni..nice blog